Červen 2009

Přes Český Krumlov do Horní Plané

28. června 2009 v 23:16 | Vencík |  Jen tak...
Začátkem uplynulého týdne mi po delším netrpělivém čekání přišla poštou pozvánka na pracovní pohovor do Horní Plané k vojenským lesům. Menší háček tkvěl v tom, že dostat se v pátek 26. června z Velkého Rybníka až kamsi k Lipnu do 10:00 hodin byl úkol přímo nadlidský... A tak jsem chtě nechtě musela vyrazit už den předem, tedy ve čtvrtek, s tím, že přespím v Českém Krumlově a ráno budu pokračovat vlakem do Horní Plané...

Jižní Čechy mě mile překvapily tím, jak hezky to tam vypadá - ve srovnání s Brandýsem nad Labem obzvlášť ;) A Český Krumlov se pro mě stal bezkonkurenčně nejkrásnějším městem, co jsem kdy viděla!! I když v Pelhřimově, Pieksämäki, Brně, Helsinkách... a i v několika dalších městech a městečkách je taky moc hezky :-)

Původně jsem měla v plánu, že po příjezdu do Českého Krumlova celé odpoledne prospím... Ale hned v té chvíli, co jsem za oknem vlaku poprvé spatřila tohle zajímavě vyhlížející město obklopené lesnatými kopci, mi bylo jasné, že z původního plánu sejde. A tak jsem ve zprvu slunečném odpoledni dlouho jen tak bez cíle kráčela po městské dlažbě, rozhlížela se všude kolem jako malé děcko pozorující svět svýma bezstarostnýma očima a se svým foťákem jsem nejspíš připomínala japonského turistu :-) Nutno poznamenat, že jsem opravdu neměla v úmyslu prodírat se asi dvě hodiny tamějšími uličkami i se svou velkou cestovní taškou, ale to bych nesměla mít tak příšerný orientační smysl :))

Zcela nezávisle na výsledku pátečního pracovního pohovoru určitě ani malinko nelituju svého času stráveného v Českém Krumlově a jsem docela zvědavá, co na tyhle obrázky řeknou Finky a jestli je tím třeba nepřesvědčím k návštěvě naší středoevropské zemičky...

V malebných uličkách města jsem k večeru přečkala jeden kratičký liják a následně takovou nehezkou bouřku - ale docela příjemně se na ni koukalo skrz prosklené vstupní dveře hospody na náměstí, s kulaťoučkým krýglem zlatavého moku na stolku před sebou :-)

Po přespání v hostelu jsem kolem páté hodiny ranní vyrazila směrem k nádraží, abych něco po půl šesté nastoupila do vláčku směr Horní Planá. Cestou jsem se kochala pohledem na zvolna se probouzející krajinu zahalenou v mlhách...

Po skončení svého pracovního pohovoru jsem se před polednem vydala na zpáteční cestu k domovu - opět vlakem. Z Horní Plané jsem odjížděla v 11:25 a v půl páté jsem vystupovala na nádraží v Pelhřimově :-)

Docela hafo fotek můžete skouknout tady...

P.S.: Vůbec poprvé se mi podařilo uspořádat fotky ve správném pořadí tak, aby se daly prohlížet směrem dopředu ;-) No jasně, po téměř dvou letech psaní tohoto blogu se není moc čím chlubit :))

Český Krumlov

25. kesäkuutta kävin ensimmäistä kertaa kaupungissa nimeltään Český Krumlov ja olin iloisesti yllättynyt tästä paikasta :-)

Český Krumlov sijaitsee täällä (Viamichelin.com).
Suomeksi on tästä kaupungista jotain kirjoitettu MTV3-sivuilla.

Minun valokuvat Český Krumlovista ja myös matkasta Horní Planáan voi nähdä Galeriassa.

... vaikka Suomessa olen pari kertaa matkustanut junalla, aina vähän kaipasin tätä vanhaa junaa ;-)

Pár obrázků tady od nás :-)

19. června 2009 v 17:12 | Vencík |  Novinky v Galerii

Další obrázky jsou v Galerii... (Připomínám, že jdou i malinko zvětšit kliknutím na značku lupa.)

Pár fotek z Brna / Pari valokuvaa Brnosta

11. června 2009 v 23:27 | Vencík |  Novinky v Galerii

Ignis Brunensis - 3.6.2009

No jasně, příště musím s tím foťákem stát dál a ne přímo na okraji pláže a pak se mi to tam možná vleze celé :) Ale nevadí, šance snad ještě bude.. Nějaké fotky jsou tady.

Ignis Brunensis - linkki ...ja pari valokuvaa

Procházka Brnem (10.6.2009)

Věřím, že to nebyla moje poslední procházka Brnem. Zároveň ale nevidím příliš nadějně možnost, že bych v budoucnu bydlela právě tady - v moravské metropoli... A tak přiznávám, že tahle moje procházka byla malinko nostalgická ;) Pět let je už docela slušný kousek života a zvykla jsem si v tomhle hezkém městě pobývat a ... STOP, už mlčím :))

Takže tady je pár obrázků. Stejně jako v případě ohňostrojů teda fotky nic moc a doufám, že se mi to někdy podaří líp... :)

Enemmän valokuvia Brnosta on tässä :)